Friday, April 8, 2011

Mama

Pernakah kau menemui seseorang yang sanggup mengadai nyawanya hanya untuk kau?seseorang yang sanggup menghabiskan masanya hanya untuk kau?seseorang yang sanggup menyakiti dirinya hanya untuk menyelamatkan kau?seseorang yang sanggup bekerja keras hanya untuk kepentingan kau?seseorang yang sanggup menyusahkan dirinya hanya untuk kehidupan kau?seseorang yang sanggup menanggung keperitan hanya untuk lihat kau gembira? seseorang yang sanggup mempertahankan kau walaupun kau hanya disakiti melalui kata-kata?seseorang yang sanggup melalui segala cabaran hanya untuk kemahuan kau?seseorang yang tidak akan jemu dengan diri kau?seseorang yang begitu sayangkan kau sepenuh hatinya?

ITULAH IBU!

Sesungguhnya saat aku berada jauh dari mama ku ini aku amat merindui dia. Walaupun hubungan aku dan mama tidak seakrab mama dan adikku tetapi hanya pada dia aku boleh bercerita tentang masakan,tentang rumah begitu dan begini hiasannya, n pls x mustahil aku juga bisa bercerita tentang kekasih aku pada dia itu sangat lah mustahil aku tidak terlalu open untuk bercerita tentang itu semua..andai mama bertanya tentang hal itu, aku lebih suka tukar topik ahakss oppss ni entry sedih la eyz...jgn ketawa.. shut up!!

p/s : apa pun panggilan kita kepada mama,ibu,umi,ma,mak,mummy,mek sayangi lah mereka kerana mereka insan yang paling mulia di sisi Allah T______________T

No comments: