Tuesday, August 9, 2011

Tioman XPDC

wah blog i dh santekk la....today xdak job nk wat, so godek2 blog terasa nak merasa kebiruan plak, so tema kali ni i pilih biru,mustard n grey. Biru mata hitam ku. xcantik xpe, bukan untuk korang, tapi untuk aku sendiri rasa damai n rasa biru..heyyy u look blue yeahhh :p

N3 ni banyak pic ni..jgn muntah lak..nak share XPDC aku ke Tioman, join group Fotografer UKM, perghh mmg terbaekk la.. Moh layan pic sesambil aku bebel kt bawah ni ^_^


naik feri di jeti Tg. Gemok,Rompin, Pahang..for information, tioman terletak border between Pahang n Johor, so masa kt sana ada kampung alamat Johor, n ada yang alamat Rompin, Pahang..2jam naik jeti tido je la..bas bertolak dari UKM tepat jam 12.00 malam 23 Ogos dan samapi jeti pukul 5.30 pagi.. gila mengantuk dlm feri 2 jam tido je..
nak masuk Tioman sama mcm msk Siam, kena ada Bording Pass.. :p


indahnya ciptaan tuhan kan..ms ni second day kt tioman trip to kampung juara, naik 4 X 4, g hutan n laut yg biru ni..cantik sgt2..tgk la aksi teruja aku, mcm xsited kan..

dah mcm artis rasanya, sana sini kamera je sbb semua fotografer, aku ni plak gila kamera, renyih memanjang..

jungle tracking pun ada..as a Photografer, perlu lah mengambil pic sana sini..tp aku nk pic aku je di ambil, al maklum la perasan cun..ehekss




aiyak xsempat wat peace no war kat ikan2 :p


ni part plg best, aktiviti wajib waktu petang, SNORKELING..aku jth cinta..see aku x pkai life jaket wah perasan gitu aku ni kan, sila tampo laju2..laut ni sedalam 25 kaki ke bawah..ikan2 sgt la mesra dan suka gigit tgn hadoii bg mkn dia gigit tgn..x skt pun, gigit manja je..

siyes best..gila snorkeling dh sekarang ni..cantik dasar laut dengan hidupan yang macam2..banyak pic sebenarnya dalam laut tapi ada kat pihak penerbit UKM la..




ni kt kampung Salang, kena naik bot g kampung ni..cantik gak..sygnya chalet yang terbina atas bukit mengadap laut tu tak dapat kelulusan (CF) untuk diduduki sbb pembentungan dia tak tau nak alir kemana, xkn ke laut org dok snorkeling bagai kat situ mau mati ikan2 nanti hahhhaa..so Pemaju rugi 30juta..kesian kan..ermm xpk dulu before buat plan, gini la jadinye..

Seriously sgt best dapat melihat ciptaan Allah s.w.t yang Maha indah ni..aku sgt2 teruja, rasa tenang bila berada di Tioman, lupa segala hiruk pikuk KL, bebanan kerja..lupa segala2nya bila DSLR dipetik2..indah..sgt indah..

mai dh aksi yg x sepatutnya..ni la buat aku lupa diri nehh. tapi x lupa daratan lagi hehehehe

acara wajib pastinya shopping la kan, cari barang buat yg tersyg n opismate..ala, x sempat snap pic souvenir utk tersyg, aku beli baju DIVE utk dia..konon mcm dia pun DIVE jugak la..aku pun sama gak, konon DIVE la hahah takut la..

Last 2 pic buat korang..aku rasa tenang..sgt2 tenang..Terima Kasih ALLAH atas ciptaan terindah MU, mengabdikan diriku buat MU adalah yang terbaik kerana KAU terbaik YA ALLAH ^_^